Verbeter klantervaringen met behulp van digitale formulieren!
De verwachtingen van klanten zijn nog nooit zo hoog geweest! Een studie van PwC liet onlangs zien dat één op de drie consumenten,
al na slechts één slechte ervaring, niet meer terugkomt bij een merk en dat maar liefst 92% van de consumenten niet meer terugkomt na twee tot drie slechte ervaringen.
Dit bewijst maar weer dat het bieden van vlekkeloze klantenervaringen belangrijker is dan ooit!
Wist u dat u met digitale formulieren, klantenervaringen drastisch kunt verbeteren? Lees in deze blog waarom.
Online boven telefoon
Vandaag de dag wil men niet meer telefonisch informatie doorgeven aan organisaties. De voorkeur gaat in plaats daarvan bijna altijd uit naar online interactie.
Digitale formulieren zijn een mooi hulpmiddel om deze online interactie te faciliteren.
Goede digitale formulieren stellen gebruikers namelijk in staat om zonder wachttijden, via ieder device en op ieder moment informatie te kunnen delen met een organisatie.
Betere ondersteuning, snel correcte data
Aan digitale formulieren kunnen validatiemeldingen worden toegevoegd. Met duidelijke validatiemeldingen kan, bij een invulfout,
precies worden verteld wat moet worden aangepast om een formulier succesvol verder te kunnen doorlopen.
Deze mogelijkheid helpt bij het snel kunnen verzamelen van correcte data. Het resultaat: minder frustratie en een betere klantervaring.
Een efficiënter proces
Een groot voordeel van digitale formulieren is dat er een automatische workflow kan worden ingericht.
Hierin kan worden gedefinieerd wat er na afronding van een digitaal formulier moet gebeuren.
Denk aan het inschieten van de data in een backoffice systeem of het sturen van een automatische bevestigingsmail.
Als gegevens telefonisch of met behulp van papieren formulieren worden verzameld, dan moet de verzamelde data handmatig worden verwerkt.
Dit proces is tijdrovend, foutgevoelig en geen inspirerend werk.
Kortom, werken met digitale formulieren is sneller en neemt het risico op menselijke fouten in data verwerking weg. Dit komt de klantervaring zeker ten goede!
Automatisch documenten genereren
Op basis van de door formuliergebruikers ingevulde data kunnen automatisch documenten (pdf’s) worden gegenereerd.
Denk bijvoorbeeld aan een offerte, een adviesrapport of een samenvattingsdocument.
Op basis van de ingevulde data kunnen teksten in deze documenten door middel van afhankelijkheden gepersonaliseerd worden samengesteld.
Het direct generen van dit soort documenten is een stukje extra service dat zeker gewaardeerd wordt door klanten!
Digitale formulieren realiseren met NovuDialog
Het NovuDialog platform stelt u in staat om gebruiksvriendelijke digitale formulieren te realiseren. Het platform bevat hiervoor een uitgebreide set van standaard functionaliteiten.
Voorbeelden van functionaliteiten die bijdragen aan een betere klantervaring zijn: opslaan voor later, formulier velden kunnen vóórinvullen of een postcode opzoek functionaliteit.
In een demo sessie laten wij u graag meer zien over hoe u met NovuDialog digitale formulieren realiseert, die bijdragen aan uitstekende klantervaringen!
Wij gebruiken cookies om uw optimaal van dienst te zijn, maar ook om onze website continu te verbeteren. U accepteert onze cookies als u gebruik blijft maken van deze website. Lees meer.