Marketeers vragen om online formulieren met een goed werkende prefill optie!

Marketingdoelstellingen

Het opsturen van online formulieren, waarin de bekende data reeds is ingevuld (prefill), kan als een krachtig marketing instrument worden ingezet. Echter, binnen veel organisaties is het vullen van online formulieren met data uit bijvoorbeeld het backoffice systeem technisch niet eenvoudig. Het NovuDialog platform biedt uitkomst.

Vooraf ingevulde formulieren als marketingtool

Online formulieren met vooraf ingevulde velden kunnen door marketeers op verschillende wijzen worden ingezet om een positief contact moment met een klant te creëren. Hieronder enkele voorbeelden van situaties waarin een vóóingevuld formulier kan worden ingezet:

  • Een adviesmoment: in verschillende branches, bijvoorbeeld in de energie- of verzekeringsbranche, moet er regelmatig worden nagegaan of het contract met een klant nog wel past bij de situatie van deze klant. Voor een adviesmoment kan er een formulier, waarin de bekende data vooraf is ingevuld, worden opgestuurd. De klant hoeft in het formulier enkel nog de mogelijk gewijzigde data aan te vullen en op basis hiervan zo nodig een nieuw passend contract af te sluiten.
  • Een quick-quote formulier: een andere optie is om (potentiële) klanten een mail te sturen of een banner te laten zien met een klein quick-quote formulier. Als er gegevens bekend zijn, kunnen er velden in dit quick quote formulier al vóóraf worden ingevuld. Vanuit het quick-quote formulier kan de klant doorklikken naar een formulier waarin mogelijk overige bekende gegevens reeds zijn ingevuld. Hier hoeft de klant enkel de ontbrekende gegevens aan te vullen.
  • Upselling: een klant koopt een product in een sales funnel formulier. Vervolgens besluit de klant een ander product erbij te kopen in een ander sales funnel formulier. In dit laatste formulier staan de bekende gegevens uit het eerste formulier, bijvoorbeeld de NAW gegevens, reeds ingevuld.
  • Opslaan voor later: sta formulier gebruikers toe om hun ingevulde gegevens tussentijds op te slaan en later terug te keren naar het formulier. De gebruikersgegevens kunnen worden opgeslagen in een gecodeerde (mail) link, in een locale database of via een service in een externe database/applicatie.

De voordelen van een prefill functie

Vóóringevulde formulieren dragen bij aan een tijdbesparing en aan een betere formulier gebruikerservaring. Dit komt doordat:

  • Het minder tijd kost om een formulier te doorlopen, er zijn immers velden die al vooraf zijn ingevuld.
  • U de formulier evaring personaliseert, de gebruikers zal het als een service ervaring als hij zijn eigen gegevens vóóringevuld in het formulier ziet staan.
  • U minder tijd kwijt bent aan het herstellen van niet correct ingevulde velden. Met vóóringevulde velden weet je namelijk zeker dat ze goed ingevuld zijn.

Functionaliteiten: prefill NovuDialog demo